טלמרקטינג הוא ערוץ שיווק ומכירות וותיק המצליח להישאר רלוונטי למרות ההתפתחויות הטכנולוגיות וצמיחתם של ערוצי מכירה דיגיטליים.

מחקרים רבים מוכיחים שבמקרים רבים עדיין אין תחליף לתקשורת בין-אישית בתהליכי מכירה.

טלמרקטינג יעיל במיוחד במוצרים ושירותים הנמכרים בדחיפה, אולם יכול להיות אפקטיבי גם בשילוב עם ערוצי מכירה נוספים – בשיחות נכנסות בעקבות פרסום או בשיחות יזומות לקהל יעד רלוונטי לאחר פעילות שיווק מקדימה.

טלמרקטינג מאפשר הגעה לקהל יעד רחב בזמן קצר ובעלויות נמוכות ביחס לערוצי מכירה אחרים, שיחות טלמרקטינג איכותיות הן בעלות ערך שיווקי גם אם לא הסתיימו במכירה.