דילוג לתוכן

מיקסום חוויית שירות באמצעות תקשורת כתובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם

שירות באמצעות תקשורת כתובה

ארגונים רבים מנהלים תקשורת רב-ערוצית (Omni-channel) עם הלקוחות, כאשר התקשורת הכתובה כדוגמת וואטספ, מייל, SMS, רשתות חברתיות וצ'אט, מהווה אחד מערוצי השירות המרכזיים.

הלקוחות כותבים, שואלים, מתלוננים, מתעניינים והאופן שבו נציג השירות מתכתב איתם משפיעה על כל חוויית השירות.

אז האם עצם המענה בוואטסאפ מספיק על מנת להיחשב כמתן שירות טוב? האם כל נציג, גם אם הוא שירותי ותקשורתי בשיחה קולית יודע לתרגם את זה לכתיבה טובה?

בפועל – ממש לא. למה?

אחד האתגרים המרכזיים במעבר לשירות בכתב הוא ההנחה המוטעית שכל נציג יודע לכתוב. בפועל, היכולת לנסח תשובה שירותית טובה דורשת הבנה מקצועית ותרגול.

רבים מנותני השירות מצוינים במתן שירות, אך מתמודדים עם קושי בניסוח, בהעברת מסר כתוב, או בשמירה על טון שירותי. ללא הדרכה והקניית כלים רלוונטיים, הודעות עלולות ל"הישמע" קרות ולקוניות, למשל – "טופל, תודה", ולא להיות מותאמות סיטואציה בהיעדר אמפתיה, שימוש יתר בתבניות משוכפלות או שגיאות כתיב וניסוח שפוגעים באמינות. כמו כן, התשובות יכולות להיות ארוכות, מבולבלות או טכניות מדי ואף לכלול שימוש באימוג'ים לא רלוונטיים או מוגזמים.

כתוצאה מכך הלקוח עלול לצאת בתחושה שלא הקשיבו לו, לא הבינו אותו, או ש"מתעלמים ממנו" למרות שלנציג השירות הייתה כוונה טובה.

חשוב להבין כי בלי קול, שפת גוף ואינטונציה, המילים הן כל מה שיש, ולכן חשוב שכל מילה תעביר את המסר הנכון. 

על כן, כתיבה שירותית דורשת סט כישורים אחר וזה בדיוק מה שחשוב להבין וללמד. 

 

מהי כתיבה שירותית?

כתיבה שירותית היא לא העתק-הדבק של תבנית מוכנה וגם לא סגנון כתיבה חופשי. זו יכולת מקצועית שמאזנת בין שלושה מרכיבים: תקשורת שירותית ואמפתית, בהירות ותמציתיות וייצוגיות ועמידה בסטנדרטים של הארגון.
חשוב להבין כי בלי קול, שפת גוף ואינטונציה – המילים הן כל מה שיש ולכן חשוב שכל מילה תעשה את העבודה.

איך בונים חוויית שירות באמצעות המילה הכתובה?

שירות כתוב טוב לא קורה מעצמו – הוא תוצאה של הבנה, תרגול וכלים נכונים. לכן חשוב להקנות לנציגים כלים ברורים:

  • זיהוי סגנונות לקוח והתאמה אישית – התאמת אורך, שפה וטון הכתיבה לסוג הפונה: לקוח כועס, מתלבט, קצר רוח או שואל שאלה טכנית.
  • הבנה של משמעות הטקסט בשירות – מה המילים משדרות, איך הן עשויות להתפרש על ידי הלקוח ואיך להימנע ממסרים שגויים או ניסוחים שעלולים להחמיר את התחושה.
  • עקרונות ניסוח נכונים – כתיבה בהירה, מדויקת ומכילה, שמשדרת גם מקצועיות וגם אנושיות.
  • עבודה עם תסריטים, אימוג׳ים ובנק תגובות – כאלה שמאזנים בין מהירות תגובה לבין גמישות והתאמה אישית למקרה, תוך שמירה על אנושיות, מענה מדויק ושפת שירות מכבדת ועניינית  המייצגת את רוח הארגון.
  • תרגול ויישום באמצעות סימולציות – רק באמצעות תרגול של מקרים אמיתיים ומתן פידבק אישי ניתן לחזק את היכולת בפועל ולבנות ביטחון כתיבתי.

בסדנה שלנו נעניק לצוות את היכולת לתרגם כוונה שירותית לשפה כתובה שמשדרת הקשבה, אחריות ומקצועיות , בין הנושאים:

  • מהי כתיבה שירותית ולמה היא כל כך חשובה
  • ההבדל בין תקשורת מדוברת לכתובה
  • כתיבה שמקדמת שירות וחוויה חיובית
  • השפעת המילים על הרגש והחוויה של הלקוח
  • עקרונות לכתיבה שירותית אפקטיבית
  • בהירות ודיוק – איך לנסח בלי לבלבל
  • מילים מקדמות לעומת מילים מעכבות  
  • מה לא כותבים: טעויות נפוצות בכתיבה ללקוח
  • התאמת הכתיבה לסוג הלקוח והסיטואציה
  • איך להתאים את הסגנון לוואטסאפ מול מייל
  • שימוש נכון באימוג'ים, סימני פיסוק והדגשות
  • יצירת תבניות כתיבה חכמות (טמפלטים)
  • מתי נכון להשתמש בטמפלט
  • איך משאירים מקום להתאמה אישית
  • תרגולים מתוך היום-יום

הסדנה מותאמת לעולם התוכן של הארגון ולסוגי הפניות שהצוות פוגש ביום-יום, ומשלבת גישה מקצועית עם תרגול פרקטי שמוביל לשינוי אמיתי כבר מהיום שאחרי.

 

לפרטים נוספים

Call Now Button