דילוג לתוכן

ארבעה דורות במקום עבודה אחד – איך מגשרים על הפערים ומרוויחים מהם?

בעולם העבודה של היום פועלים זה לצד זה ארבעה דורות שונים:

  • בייבי בומרס (1946-1964)
  • דור ה-X (1965-1980)
  • דור ה-Y (1981-1996)
  • דור ה-Z (1997-2012)

כל אחד מהם הגיע לעולם העבודה עם מערכת ערכים, ציפיות והרגלים שונים לגמרי.  תוצאה של תקופה אחרת, טכנולוגיה אחרת וחוויות חיים שונות.

פער הדורות במקום העבודה

כשערכים שונים נפגשים

הבייבי בומרס גדלו על נאמנות לארגון, עבודה קשה ויציבות לאורך זמן. לעומתם, דור ה-X מעריך עצמאות, איזון בין קריירה לחיים ויכולת השפעה. דור ה-Y  מבקש משמעות, למידה והתפתחות אישית ואילו דור ה-Z כבר נולד דיגיטלי והוא מחפש גמישות, קצב מהיר ומקום שמאפשר ביטוי אישי.

כשכל אלה נפגשים באותו חדר ישיבות כלל לא מפתיע שקיימים פערים. החל מהעדפות ניהול, שפה התקשורת, דרך השימוש בטכנולוגיה ואף בדרך בה מגדירים “מחויבות” או “שירות מצוין”.

האתגר וההזדמנות

המטרה אינה “ליישר קו”, אלא ליצור שיח של למידה הדדית. הקשבה לניסיון ולשיקול הדעת של הדור הוותיק ועם זאת, לאפשר לדור הצעיר להביא חדשנות, קצב וחשיבה רעננה.

כאשר מנהלים מצליחים להוביל את הצוות מתוך הבנה בין-דורית הם מייצרים סביבת עבודה שבה כל דור מרגיש מוערך, נשמע ורלוונטי. וכשזה קורה, מתרחשת למידה אמיתית, שיתוף פעולה, ותחושת שייכות שמגבירה ביצועים.

איך מתחילים לגשר על הפערים?

  1. להעלות את הנושא לשיח פתוח ולהכיר בכך שקיימים הבדלים.
  2. ללמוד את מאפייני כל דור, כלומר, מה מניע אותו, מה מרתיע אותו ומה חשוב לו.
  3. לעודד מנטורינג הדדי, לא רק מהוותיקים לצעירים, אלא גם בכיוון ההפוך.
  4. להתאים את שפת הניהול כאשר גמישות מחשבתית היא שם המשחק.

במקום לראות את הפערים כמכשול כדאי לראות בהם מקור ללמידה משותפת וצמיחה ארגונית.

סדנת ניהול בין דורי

סדנת ניהול בין דורי

הסדנה מיועדת לארגונים המעוניינים להבין לעומק את האתגרים וההזדמנויות הנובעים מניהול צוותים ועבודה עם לקוחות רב-דוריים. מה ההבדלים בין דור הבייביבומרס, ה-X, ה-Y וה-Z? מה מניע כל דור? היכרות עם השפה, הערכים והציפיות. כלים יישומיים לניהול רב-דורי ולתקשורת אפקטיבית.

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Print

צור קשר

Call Now Button