בעידן שבו שירותים ומכירות מתבצעים יותר ויותר באמצעות ערוצים כתובים כמו ווטסאפ, צ’אט, מיילים וכדומה,
נדרשת מאיתנו מיומנות חדשה: כתיבה מכירתית.
כתיבה מכירתית היא לא רק עניין של ניסוח טוב. היא משלבת בין הבנה של הלקוח, חשיבה שיווקית ותקשורתית, וניסוח מדויק. וכך, היא מאפשרת לייצר שיחה עסקית אפקטיבית גם ללא קול, אינטונציה או שפת גוף. ולכן, הפכה לכלי חשוב במיוחד בעולם השירות והמכירות של היום.
חשוב להדגיש כי גם כאשר המכירה מתבצעת בהתכתבות, מדובר בתהליך מכירה מובנה. תהליך בעל שלבים ברורים, בדיוק כמו בכל שיחת מכירה טלפונית.
איש המכירות חייב “להחזיק” את כל השלבים האלה לאורך השיחה, תוך התאמה לאופי הכתיבה ולשיח מול הלקוח. ניהול שיחה כתובה שכזו דורשת מיומנויות וסט כישורים ייחודי. ביניהם ניתן למנות אוריינטציה שירותית ומכירתית, כלומר הבנה של תהליך המכירה ושל חשיבות החיבור האישי גם דרך מסך. כמו כן, יכולת התבטאות בכתב הכוללים שליטה בשפה, דיוק בניסוח, ויכולת לכתוב באופן מובן, משכנע ולא טכני מדי. חשובה לא פחות היא מהירות תגובה וזריזות מחשבתית, מאחר וגם שיח כתוב מחייב תגובה מהירה, קליטה מהירה של סיטואציה ויכולת לחשוב תוך כדי תנועה. בנוסף, שליטה טכנולוגית מאפשרת ניהול כמה צ’אטים במקביל ועבודה נכונה ב-CRM או כל מערכת אחרת הנדרשת בתהליך זה.
כמובן שהארגון צריך לבצע התאמה, כי לא כל מוצר מתאים להימכר דרך צ’אט, ולא כל נציג מתאים למכירה כתובה. ועל כן, חשוב לבחון איזה ערוצים מתאימים למכירה ובמידת הצורך להציע נוספים כדוגמת טלפוני ופרונטלי כחלק מהמגוון ולהכשיר את הנציגים.
כתיבה מכירתית היא מיומנות שצריך לפתח, לייעל ולשפר באופן מתמיד. מדובר בסגנון תקשורת שמטרתו לקדם תהליך מכירה ולהוביל את הלקוח – גם כשהאינטראקציה נעשית דרך צ’אט. אז הכנו לכם כמה טיפים של עקרונות מרכזיים שיכולים לסייע לייצר כתיבה מכירתית אפקטיבית.
הסדנה שלנו לא עוסקת רק בלימוד תיאורטי, אלא מספקת חוויה מעשית, מדויקת וממוקדת תוצאות. היא נבנתה במיוחד כדי לחזק את מיומנות הכתיבה של אנשי המכירות והשירות ולאפשר להם לנהל שיחה דיגיטלית שיווקית שמובילה לתוצאות.
בסדנה שלנו נעניק לצוות את היכולת לתרגם כוונה שירותית לשפה כתובה שמשדרת הקשבה, אחריות ומקצועיות. הדוגמאות יותאמו לסוגי הפניות שהצוות פוגש ביום-יום בשילוב תרגול פרקטי שמוביל לשינוי אמיתי כבר מהיום שאחרי.