למכור דרך הוואטסאפ – איך לכתוב כדי למכור?

בעידן שבו שירותים ומכירות מתבצעים יותר ויותר באמצעות ערוצים כתובים כמו ווטסאפ, צ’אט, מיילים וכדומה,
נדרשת מאיתנו מיומנות חדשה: כתיבה מכירתית.

כתיבה מכירתית היא לא רק עניין של ניסוח טוב. היא משלבת בין הבנה של הלקוח, חשיבה שיווקית ותקשורתית, וניסוח מדויק. וכך, היא מאפשרת לייצר שיחה עסקית אפקטיבית גם ללא קול, אינטונציה או שפת גוף. ולכן, הפכה לכלי חשוב במיוחד בעולם השירות והמכירות של היום.

 
טיפים לכתיבה מכירתית אפקטיבית

כתיבה מכירתית – לא רק מילים, אלא תהליך מכירה שלם

חשוב להדגיש כי גם כאשר המכירה מתבצעת בהתכתבות, מדובר בתהליך מכירה מובנה. תהליך בעל שלבים ברורים, בדיוק כמו בכל שיחת מכירה טלפונית.

  • יצירת חיבור – התאמה לשפה של הלקוח, שימוש אישי ועדין במילים ובסגנון.
  • בירור הצורך – שאלת שאלות פתוחות, הקשבה, הבנת הכאב או הצורך שמוביל לפנייה.
  • שימוש בתועלות – ניסוח מסר שמדגיש את הערך ללקוח ולא רק את המוצר עצמו.
  • הצגת ההצעה – בניית הצעה כתובה חכמה, קצרה, חדה וברורה.
  • הנעה לפעולה וסגירת העסקה – משפט סגירה פשוט וברור שמוביל לצעד הבא.

איש המכירות חייב “להחזיק” את כל השלבים האלה לאורך השיחה, תוך התאמה לאופי הכתיבה ולשיח מול הלקוח. ניהול שיחה כתובה שכזו דורשת מיומנויות וסט כישורים ייחודי. ביניהם ניתן למנות אוריינטציה שירותית ומכירתית, כלומר הבנה של תהליך המכירה ושל חשיבות החיבור האישי גם דרך מסך. כמו כן, יכולת התבטאות בכתב הכוללים שליטה בשפה, דיוק בניסוח, ויכולת לכתוב באופן מובן, משכנע ולא טכני מדי. חשובה לא פחות היא מהירות תגובה וזריזות מחשבתית, מאחר וגם שיח כתוב מחייב תגובה מהירה, קליטה מהירה של סיטואציה ויכולת לחשוב תוך כדי תנועה. בנוסף, שליטה טכנולוגית מאפשרת ניהול כמה צ’אטים במקביל ועבודה נכונה ב-CRM או כל מערכת אחרת הנדרשת בתהליך זה. 

כמובן שהארגון צריך לבצע התאמה, כי לא כל מוצר מתאים להימכר דרך צ’אט, ולא כל נציג מתאים למכירה כתובה. ועל כן, חשוב לבחון איזה ערוצים מתאימים למכירה ובמידת הצורך להציע נוספים כדוגמת טלפוני ופרונטלי כחלק מהמגוון ולהכשיר את הנציגים.

כתיבה מכירתית היא מיומנות שצריך לפתח, לייעל ולשפר באופן מתמיד. מדובר בסגנון תקשורת שמטרתו לקדם תהליך מכירה ולהוביל את הלקוח – גם כשהאינטראקציה נעשית דרך צ’אט. אז הכנו לכם כמה טיפים של עקרונות מרכזיים שיכולים לסייע לייצר כתיבה מכירתית אפקטיבית. 

טיפים לכתיבה מכירתית יעילה - לגזור ולשמור

  1. תגובה מהירה לפנייה של הלקוח – מענה מהיר משדר זמינות, מקצועיות ואכפתיות ומעלה את הסיכוי להמשיך את השיח ולשמר את הקשב של הלקוח.
  2. התאמה לסגנון הלקוח, תוך שמירה על ייצוגיות – חשוב להתאים את השפה והטון לסגנון הדיבור של הלקוח, אך במקביל לשמור על מקצועיות, דיוק ורוח הארגון.
  3. ניסוחים ברורים, תמציתיים וזורמים.
  4. שימוש בשאלות לאיסוף מידע והנעת הלקוח – שאילת שאלות עוזרת להבין את הצורך, לחזק את המעורבות של הלקוח ולהניע אותו לחשיבה ולתגובה.
  5. הקשבה דרך הטקסט – גם בכתיבה ניתן “להקשיב”. יש לקרוא בין השורות, להבין רמזים, לזהות התלבטויות ולדעת להגיב אליהן בצורה מדויקת.
  6. פרואקטיביות בשיחה – איש מכירות טוב מוביל את הלקוח קדימה. הוא יוזם, מסכם, מציע, בונה שלבים, ומקדם את תהליך המכירה.
  7. שימוש במשפטים מניעים לפעולה – לדוגמה: “רוצה שאשלח לך לינק לרכישה?”, “נשמח להתקדם להזמנה – תרצה שנכין לך הצעה?”
  8. שפה אנושית חמה ולא רובטית – יצירת קשר ואמון תוך שימוש בשם הלקוח, התייחסות למה שאמר והימנעות מניסוחים אוטומטיים.
  9. שימוש נכון באימוג’ים – במידה מדויקת, אימוג’י יכול לרכך, לשדר קלילות וקרבה. עם זאת, יש להימנע מעודף, מחזרה מיותרת או מאימוג’ים שעלולים להשתמע לשני פנים. מומלץ שכל ארגון יגדיר לעצמו בנק אימוג’ים מותר לשימוש, שישמור על ייצוגיות.
  10. שימוש בבנק משפטים שנוסח מראש – כדי לייעל את תהליך המכירה ולחסוך בזמן מומלץ לבנות מראש בנק משפטים ונוסחים קבועים, שכוללים הצעות כתובות, שאלות מפתח, ומידע שחוזר על עצמו. זה מאפשר אחידות בתקשורת ושמירה על שפה מקצועית.
    עם זאת, חשוב לזכור: איש המכירות לא שולח נוסח באופן אוטומטי – אלא יודע לבחור את המשפט הנכון, להתאים אותו לשיחה וללקוח ולשמור על תחושת שיח אישי ולא “משוכפל”.
 
סדנת מכירות באמצעות תקשורת כתובה

סדנת כתיבה מכירתית - איך למכור בתקשורת כתובה?

הסדנה שלנו לא עוסקת רק בלימוד תיאורטי, אלא מספקת חוויה מעשית, מדויקת וממוקדת תוצאות. היא נבנתה במיוחד כדי לחזק את מיומנות הכתיבה של אנשי המכירות והשירות ולאפשר להם לנהל שיחה דיגיטלית שיווקית שמובילה לתוצאות.

שירות באמצעות תקשורת כתובה

סדנת כתיבה שירותית - איך לייצר חוויית שירות?

בסדנה שלנו נעניק לצוות את היכולת לתרגם כוונה שירותית לשפה כתובה שמשדרת הקשבה, אחריות ומקצועיות. הדוגמאות יותאמו לסוגי הפניות שהצוות פוגש ביום-יום בשילוב תרגול פרקטי שמוביל לשינוי אמיתי כבר מהיום שאחרי.

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Print

צור קשר

Call Now Button דילוג לתוכן